آموزش نصب بازی های اندروید :

انواع بازی های اندروید :

بازی های ساده : اینگونه بازی ها فقط دارای یک فایل نصبی هستندو غالبا بر روی تمامی گوشی های اندرویدی قابل اجرا هستند.
اغلب این بازی ها جهت اجرا به سخت افزار پایینی نیاز دارند و نصب آنها بسیار ساده است مانند بازی های انگری بردز. تنها نکته ای که در مورد نصب این بازی ها وجود دارد این است که نسخه اندروید شما با نسخه مورد نیاز جهت اجرای بازی که در قسمت دانلود هر بازی ذکر شده است متناسب باشد. مثلا اگر یک بازی نیازمند اندروید نسخه ۲.۳ است قطعا روی اندروید ۲.۲ اجرا نخواهد شد.

بازی های دارای دیتا : اینگونه بازی ها از دو قسمت فایل نصبی بازی و فایل دیتا تشکیل شده اند.
نحوه نصب بازی های دیتا دار اندروید بدین شکل است که بعد از نصب فایل اصلی بازی، فولدر دیتای آن باید در حافظه جانبی گوشی یا تبلت در مسیر مشخصی کپی شود. بازی های دیتا دار معمولا بازی های سنگینی هستند و جهت اجرای آنها شما نیاز به سخت افزار مناسب خواهید داشت. منظور از سخت افزار همان سی پی یو، رم و گرافیک است که جهت مشاهده مشخصات کامل گوشی خود می توانید به سایت GsmArena.com مراجعه کنید و یا از نرم افزار Cpu-z استفاده نمایید .

 

مود و نسخه مود شده چیست؟

مود در اندروید معادل کد تفلب و ترینر برای بازی های کامپیوتر است. بازی های مود شده معمولا دارای پول بی نهایت، آزاد بودن تمامی مراحل و … هستند.

 

انواع فایل های دیتا :

بازی های گرافیکی اندروید اغلب دارای فایل دیتا هستند. فایل های دیتا به طور کلی به دو صورت Data و OBB منتشر می شود که این فایل های دیتا خود به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

۱- فایل های دیتای اختصاصی: که مخصوص جی پی یو (گرافیک) های مختلف نظیر Mali – PowerVr – Adreno -Tegra منتشر می شوند که با توجه به نوع گوشی خود باید یکی از آنها را دانلود کنید.
۲- فایل های دیتای مشترک: که اغلب دارای پسوند Obb‌ هستند. این فایل ها برای نسخه های معمولی و مود شده بازی ها مشترک بوده و با هر آپدیت جدید بازی، آپدیت می شوند.

محل کپی فایل های Data در کارت حافظه مسیر Android/Data‌ و محل کپی فایل های دیتای OBB در کارت حافظه مسیر Android/Obb می باشد.

در صورتی که با شناخت پردازنده گوشی اندرویدی خود مشکل دارید ، می توانید به سایت www.gsmarena.com مراجعه کرده و با مشاهده عبارت روبروی کلمه GPU از مدل پردازنده گرافیکی گوشی خود اطلاع پیدا کنید.

 

توجه : اگر در کارت حافظه شما در فولدر Android فولدر Obb‌ یا Data وجود ندارد خودتان یک New Folder بسازید و نام آن را تغییر دهید.

 

نکات قابل توجه، قبل از دانلود یک بازی اندروید :

۱- سخت افزار مناسب:

قبل از دانلود بازی مطمئن شوید که گوشی شما قابلیت اجرای بازی های سنگین را از نظر سخت افزاری دارا می باشد. یک گوشی معمولی جهت اجرای بازی های نیمه سنگین باید حداقل دارای ۱ گیگ رم سخت افزاری و ۱ گیگا هرتز سی پی یو باشد. قطعا جهت اجرای بازی های سنگین تر مانند ssx نیازمند سخت افزاری بالاتر نظیر ۱.۵ گیگ رم و سی پی یو چند هسته ای خواهید بود. این قضیه دقیقا مشابه اجرای بازی های کامپیوتری در کامپیوتر می باشد! چطور می شود از یک کامپیوتر با ۲ گیگ رم و یک سی پی یو دو هسته ای و ۲۵۶ مگابایت کارت گرافیک انتظار اجرای یک بازی سنگین مانند Crysis را داشت؟!!

۲- رام مناسب:

اگر رام (اندروید) شما نسخه رسمی باشد معمولا با اجرای بازی ها مشکلی نخواهید داشت اما اگر اندروید باز هستید و رام های مختلفی را روی گوشی خود نصب می کنید مطمئن شوید که آن رام معتبر بوده و از نظر اجرای بازی ها مشکلی نداشته باشد.

۳- سینک کردن اکانت گوگل:

جهت اجرای بازی ها شما نیاز به سینک کردن اکانت گوگل در گوشی خود دارید. بدین منظور ابتدا باید یک اکانت گوگل یا جی میل بسازید سپس در قسمت تنظیمات اندروید به قسمت Accounts رفته با انتخاب گزینه Add account و انتخاب Google با وارد کردن مشخصات به اکانت خود متصل شوید.

– اتصال به اینترنت:

برخی از بازی ها نیاز به اینترنت دارند لذا مطمئن شوید که قبل از اجرای این بازی ها گوشی به اینترنت متصل باشد.

۵- نصب برنامه گوگل پلی سرویس و گوگل پلی گیم:

گوگل پلی سرویس و گوگل پلی گیمز نرم افزار های ضروی برای اندروید هستند که جهت اجرای برخی از سرویس های گوگل نظیر نقشه گوگل و بروزرسانی نرم افزار ها از طریق گوگل پلی و همچنین اجرای برخی بازی ها به آن نیاز خواهید داشت.

 

خطاهای عمومی در اجرای بازی های اندروید و نحوه حل آنها:

۱- ارور لایسنس invalid license :

این خطا معمولا به دلیل سینک نبودن اکانت گوگل رخ می دهد. البته گاهی به دلایلی نظیر نامعتبر بودن کرک بازی و یا عدم سازگاری بازی با نسخه اندروید نیز اتفاق می افتد. اگر گوشی شما روت شده است می توانید از لاکی پچر برای کرک کردن برخی بازی ها استفاده کنید.

۲- سیاه شدن صفحه و بیرون پریدن از بازی:

اگر بعد از لودینگ بازی صفحه بازی سیاه می شود و بازی بسته می شود دلیل آن عدم توانایی سخت افزار گوشی در اجرای بازی می باشد. گاها به دلیل عدم سازگاری بازی با نسخه اندروید شما نیز این اتفاق رخ می دهد.

همچنین ممکن است اگر زبان پیش فرض گوشی شما فارسی باشد با مشکل سیاه شدن صفحه بازی ها بعد از اجرا مواجه شوید که برای رفع این مشکل باید زبان گوشی را انگلیسی کنید.

۳- درخواست دانلود دیتا بعد از کپی کردن دیتا:

اگر بعد از اجرای بازی و کپی دیتای آن باز هم بازی درخواست دانلود دیتا می دهد به احتمال زیاد فولدر دیتا را در مسیر مناسب کپی نکرده اید و یا اکانت گوگل سینک نشده است.

۴- خطای Can not Copy به هنگام کپی فولدر دیتا:

اگر هنگام کپی فولدر دیتا در فولدر های Obb یا Data حافظه داخلی خود با خطای cannot copy file. The device has either stopped responding or been disconnected مواجه می شوید دلیل آن این که این فولدر های مذکور محافظت شده هستند و از طریق ویندوز قادر به کپی کردن اطلاعات در آنها نیستید. راه حل این است که فولدر دیتا را در یک فولدر دیگر در حافظه داخلی کپی کنید و سپس توسط فایل منیجر خود گوشی فولدر دیتا را به محل مناسب منتقل کنید. این خطا در اغلب گوشی های دارای حافظه داخلی مشاهده می شود.

۵- رفع خطای Out Of Space در اندروید:

جهت رفع این خطا به هنگام نصب بازی ها و برنامه ها باید به فولدر Data/App در روت دسترسی داشته باشید. برای این کار می توانید از برنامه Root Explorer استفاده کنید. سپس در فولدر App باید فایل هایی را که پسوند Odex دارند را پاک کنید و اقدام به نصب مجدد بازی یا نرم افزار کنید.

۶- سیاه بودن صقحه بازی

اگر بعد از نصب و اجرای بازی صفحه بازی سیاه است یا فقط بخش هایی از بازی نمایش داده می شود دیتای کپی شده با GPU شما سازگار نیست و دیتای اشتباه را کپی کرده اید.

 

آموزش رفع ارور لایسنس بازی های گیم لافت:

اگر هنگام اجرای بازی های کمپانی گیم لافت و یا دیگر بازی ها با ارور لایسنس مواجه شدید روش زیر را انجام دهید.

ما در اینجا به عنوان مثال بازی آسفالت ۸ را آموزش می دهیم.

  1. بازی را پاک کنید.
  2. پلی استور را اجرا کرده و Asphalt 8 را در آن جستجو کنید. (اگر پیدا نشد باید برنامه Market unlocker را نصب کنید تا گوگل پلی شما قادر به نمایش برنامه های پولی باشد. روش دیگر نیز استفاده از سایفون است. پلی استور را در قسمت مدیریت برنامه های اندروید Clear Data کنید و سپس به سایفون وصل شده و پلی استور را اجرا کنید.)
  3. اقدام به نصب بازی از گوگل پلی کنید و پس از دانلود حدود ۵۰۰ کیلوبایت دانلود را لغو کنید تا لایسنس در گوشی شما ایجاد شود.
  4. حال نسخه مود شده یا معمولی بازی را نصب و دیتا را در محل تعیین شده کپی کنید و بازی را اجرا کنید.

آموزش نصب برنامه ها و بازی های ساین نشده در اندروید

آیا در بازی های مود شده نمی توانید به اکانت گوگل پلاس خود لاگین کنید؟ در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه بازی ها و برنامه های ساین نشده اندروید را در گوشی خود نصب کنید. لازم به ذکر است که این روش نیاز به روت دارد و توسط برنامه لاکی پچر انجام می شود. در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که چطور این کار را انجام دهید.

ساین چیست؟

ساین به عبارتی همان امضای دیجیتال تصدیق شده است که اگر یک برنامه دارای این امضا نباشد امکان نصب آن بر روی گوشی های اندروید فراهم نمی شود و موقع نصب با خطا مواجه می شوید. تمامی اپ های موجود در پلی استور به صورت ساین شده توسط توسعه دهنده ها منتشر می شود و هر توسعه دهنده امضای دیجیتالی خاص خود را بر روی برنامه های خود قرار می دهد.

هنگامی که یک برنامه یا بازی کرک یا مودیفای می شود این امضا از بین می رود و سپس توسط یک امضای دیجیتالی عمومی اصطلاحاً ساین می شود که قابلیت نصب در تمام گوشی ها را داشته باشد. اما این امضا از نظر گوگل پلی تصدیق شده نیست و به همین دلیل است که بازی های مود شده قابلیت اتصال به گوگل پلی گیمز را ندارند. به صورت پیش فرض اندروید اجازه نصب اپ های بدون ساین را نمی دهد اما اگر بتوانید این اپ ها را نصب کنید می توانید از تمام قابلیت هایی که در تصویر زیر مشخص است بهره مند شوید.

 

بعد از پچ کردن اندروید چه قابلیت هایی به گوشی اضافه می شود؟

  • نصب فایل های ای پی کی ساین نشده بدون نیاز به ساین زدن
  • نصب کردن فایل های ای پی کی ساین نشده بر روی فایل های ای پی کی اصلی
  • لاگین کردن با اکانت فیسبوک بدون نیاز به لغو نصب برنامه فیس بوک
  • ورود به اکانت گوگل پلاس در بازی های مود شده
  • اتصال بازی ها به گوگل پلی گیمز

آموزش پچ کردن اندروید جهت نصب اپ های ساین نشده:

۱- مطمئن شوید که گوشی تان روت شده و اخرین نسخه برنامه های SuperSU و Busybox بر روی آن نصب شده است.

۲- برنامه لاکی پچر را نصب کنید و دسترسی روت را به آن بدهید و آن را اجرا کنید.

۳- بر روی گزینه “Toolbox” کلیک کنید.

 

۴- گزینه “Patch to android” را انتخاب کنید.

Lucky Patcher

 

۵- تیک گزینه های Signature Verification status always true” و “Disable .apk Signature Verfication” را فعال کنید. ممکن است دستگاه شما دوباره راه اندازی شود.

 

Lucky Patcher

 

نکته مهم:

اگر برنامه لاکی پچر به شما اجازه تیکدار کردن گزینه “only patch dalvik-cache را نداد به این معنی است که دستگاه شما اجازه پشتیبانی patching dalvik-cache را نمی دهد. اگر این گزینه تیک دار نباشد، دستگاه شما ریستارت خواهد شد که کاملا طبیعی است و نیازی نیست نگران باشید. اکثر دستگاه های اندرویدی که دارای اندروید Lollipop می باشند معمولا هنگام Patching ریستارت خواهند شد.

۶- دستگاه شمابه صورت اتوماتیک ریستارت خواهد شد. این موضوع به دستگاه شما بستگی دارد. اگر دستگاه شما ریستارت شد از قسمت ۷ و ۸ عبور کنید.

۷- اگر دستگاهتان بعد از کلیک کردن بر روی apply ریستارت نشد و پیغام زیر برایتان نمایش داده شد تنها کافی است بر روی گزینه ok کلیک کنید. (تنها در صورت patched in dalvik-cache)

 

۸- دستگاهتان را Reboot کنید.

۹- فایل apk مود شده ساین نشده را بر روی نسخه قبلی نصب کنید. (در صورت نصب بودن نسخه پلی استور، آن را حذف نکنید)

۱۰- بازی را اجرا کنید و به گوگل پلی گیمز لاگین کنید.

 

  • شاید این سوال برای شما پیش بیاید که نصب برنامه های ساین نشده توسط اپ هایی که کار ساین کردن را انجام می دهند نظیر ZipSigner نیز امکان پذیر است و نیازی به روت نیز ندارند! ولی باید به این نکته دقت کنید که این اپ ها با اضافه کردن امضای دیجیتالی عمومی اپ ها را قابل نصب می کنند و عملا استفاده از این روش فرقی با نصب نسخه های ساین شده معمولی ندارد و امکانات ذکر شده در بالا برای شما فراهم نمی شود.